05 december 2008

Inlagd

Och sen hemma igen... med magsjuka...

Jag blev inlagd i tisdags, eftersom proverna inte var strålande, mitt fjärde toxprov som jag själv bad om, e min huvudvärk vägrade ge sig, ens med Dexofen, och trycket ville bara uppåt, uppåt. Fick Stesolid som akutdos, och förhöjd Trandatedos och Adalatdos.
Fick lämna sängen f att äta, men fick inte sitta upp och messa utan skulle helst ligga och blunda.

Trevligt ENKELrum, och trevlig personal iaf! Dessutom fyra trevliga medpatienter som jag hittade andra dagen, de som fick gå upp och äta som jag. Underbart att få träffa folk, och få gaffla lite! TV på rummet, som kan matas m en femkrona i timmen. Låg på ett annat sjukhus 2001, och det var tyngre. Tom. maten var helt OK nu - och vilken fröjd att gå till värmeplattorna och bara ta för sig, ist f att stå dubbelvikt vid spisen och laga ngt som barnen inte vill ha!

Till Plasks grämelse var det en massa CTG per dag också - det var inte alla kurvor som gick att tyda, om vi säger så. Men hon mådde bra! Det brukar mina bebisar göra, tack och lov, även om inte jag gör det.

Andra dagen drog man ner medicindoserna igen, lite f mkt om ni frågar mig, och jag läckte inte längre lika mkt protein. Huvudvärken gick att mota m Alvedon. Gynundersöktes, men var helt omogen, så igångsättning var inget alternativ än f att bli av m mig, spec som jag är allergisk mot den gelen.
Fick höra att det inte är helt ovanligt!

Började bli så pigg att jag blev uttråkad.
Beordrade dit familjen på kvällen m det jag inte kunnat packa/få m mig kommunalt.
En sjuksyster konstaterade att med de där barnen hemma så får du inte mkt vila, va? Vaddå, springer inte alla barn race, slåss om att höja och sänka mammas säng, och ska klättra på en? Nehej, inte det...

Såg på Roomservice när de gått, somnade e det m min gravidkudde, och sov t halv två, när det var dags för nytt tryck och medicin (fyra ggr per dygn) - sedan sov jag hela natten! Mådde kanon, och fick faktiskt permis iom ronden to morgon. E vi var inbokade på förlossningsinfo på sjukhuset samma kväll, fick jag behålla rummet om jag ville.

M mötte mig iaf på T-centralen och vi tog oss hem m all packning. Det kändes i sammandragningarna... Oj, vad långsamt man tar sig fram nu...

Att åka kommunalt som höggravid och relativt infektionskänslig är aldrig smart...
Hade sammandragningar hela kvällen, även på föreläsningen, där jag också började må illa. Förbannade dem, som ju inte gör någon nytta. Kollapsade hemma på sängen vid hemkomst, och började spy vid halv tolv på kvällen.
Har fått i mig ett halvt glas vatten och ett par klunkar Proviva...

Jag, som hade kastat mig på telefon f att boka frisörtid till idag så fort jag fick beskedet om utskrivning, och tom. fått tag på en, fick avboka i natt...

Hoppas på en extremt lugn helg nu - barnen ska baka och på kalas, men M får fortsätta agera ensamstående m hjälp av släkten medan jag kramar kudde - så ska jag tillbaka t sjukhuset på måndag morgon f nya tester och utvärdering.

1 kommentar:

Béatrice Karjalainen sa...

Nämen ujuj, jobbigt när kroppen motarbetar dig sådär men skönt att Plask mår bra i alla fall.