09 januari 2008

Trött, tröttare, terminsstart...


Det är en kamp med omställning av dygnet, man måste prestera trots förkylning, barnen är ovana vid vardagen, familjen ska tillbaka till en diet som snarare består av blodpudding, köttbullar och fiskpinnar än chokladaskar och julskinka, alla våra aktiviteter som startar upp ska det förberedas inför, saker ska organiseras på jobbet trots att några parametrar saknas, vädret är icke-existerande, eleverna är ovana vid att gå i skola igen, jag somnar oplanerat med barnen varenda kväll...

Men snart är man väl inne i gängorna igen. Hoppas! :o)

På plussidan, för den finns ju, hittar man att träffa sina vardagskompisar igen, att barnen som saknat sina kompisar och vanliga sammanhang är tillbaka med/i dem, och att jag får sätta tänderna i mina elevers språkutveckling igen! :o)

Typ så. Nu ska jag gå och vuxennatta mig. Utan att vara fullt påklädd och ha linser i. :D
För i morgon börjar simskolan, så att man får chansen att visa upp sig i bikini! Eller blir det baddräkt? Eller uppkavlade byxor och t-shirt, hostandes som ett gammalt ånglok vid poolkanten? ;o)

1 kommentar:

rigg sa...

Blodpudding och fiskpinnar borde stå på vår memy oftare också.

Tack för tipset att lägga en maps.amung.us widget i bloggen. Snyggt!