06 januari 2008

Sista lovdagen...

...och barnen har fått resa till mormor och morfar pga att vi måste jobba imorgon, samtidigt som skola, fritids och dagis håller stängt för planering.

Så sedan hade vi barnfritt!

Så vi passade på att gå på bio, som vi brukar göra varje jullov, och såg den här gången "Arn - tempelriddaren".

Eftersom vi såg "Kingdom of Heaven" för inte så länge sedan, som OCKSÅ handlade om Jerusalem, Saladdin och tempelriddare (om än franska), så var vi nog inställda på att få se mer av Arns personliga utveckling än vad den här Arn-filmen bjöd på. Dessutom så tyckte jag nog att den slutade mer än lovligt abrupt. Meeen det kommer väl en uppföljare, kan man tro! :o) Kingdom of Heaven var intressant i mitten, och Orlando Bloom var så duktig som han brukar, men filmen måste ha fått slut på pengar totalt, eller bara tappat bort början och slut.


Får ta och läsa om Arn-serien, nu när jag precis, precis har slukat sista Harry Potter-boken! :o) Så nu pestrar jag Mårten om att han måste läsa den härnäst! Men han är en sån där som bara läser en bok i taget... ;o)

Jag tycker att det varit lite segt med Harrys moodswings i de senaste böckerna, men här halkade man ganska snart ner i trollkarlsvärlden, och det var inte många lugna stunder. Spännande! :o)

1 kommentar:

Sanna F sa...

Bio är mysigt. Jag vill också kolla in Arn filmen.
Jag väntar själv på att maken ska läsa ut sista Harry Potter! Men jag blev så himla ledsen i förra boken och man lär väl bli det i den här också om jag har förstått saken rätt....
Kram från SannaF