20 januari 2009

Lite av en upplevelse

...i trebarnsmammavärlden är det att ta sig iväg till en i förväg bestämd tid på vårdcentralen med sina tre barn, varav ett med 40 graders feber, tillfälligt nermedicinerat med Ipren.

En vill inte äta sin lunch först, en annan vill inte ta på sig ytterkläderna förrän tjugonde gången man säger till, och den tredje ska absolut amma en kvart innan vi ska vara där.
Faaast tidigare bebisar har varit kända för att lägga av bajsblöjor innan man ska någonstans, gärna upp på ryggen, så man ska vara tacksam för det lilla.

Bara fem minuter sen till vårdcentralen!
Belönade mig själv efteråt med den första take-away-sushin sedan graviditeten.
Gott, men jag kan svära på att det var godare med sushi som gravid. Eller så berodde det på att jag inte försökte lösa myriader syskonkonflikter samtidigt då, och amma före maten, mitt i maten och efter maten...? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men mums vad jag blev sugen på sushi nu. Åt du alla bitar under graviditeten?
Krya på er sjuklingar!
Kram C.

Ann sa...

Ja, man får ju det sedan förra året, så jag passade på! Fast inte räkor, för det brukar jag må illa av. Var lika sugen förra graviditeten, men då fick man ju inte.