07 januari 2009

Det här blir väl lite enkelspårigt, men...

Vilka skulle dina svar bli?

*****************************************************

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Hmm...Arbetade med att sätta ihop ett internetläromedel.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2009?
Har föresatser vissa år. Inte i år, dock.

Fick någon i din närhet barn?
Hehe... Jodå.

Dog någon i din närhet?
Nej.

Vilka länder besökte du?
England och Turkiet.

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Tid och hälsa till utflykter med familjen.

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
9 december, eftersom bebis föddes då.

Vad var det största du åstadkom?
Samma där, en så gott som fullgången bebis.

Vad var ditt största misslyckande?
Att inte hinna klart med mitt jobbprojekt innan jag blev sjukskriven.

Vems beteende förtjänade att firas?
Mångas.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Vet inte.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till semestern, kanske?

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
Den snabba förlossningen!

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Jason Mraz med "I'm yours".

Bästa filmer 2008?
Wall-E, av de jag har sett.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Gjort roliga saker med de stora barnen.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oroat mig för att jobbet inte skulle bli klart innan graviditeten gick åt pepparn.

Favorit-TV-program?
Har mest spelat in "Design:Simon och Thomas" och "På spåret", vad jag minns.

Vilken var den bästa boken du läste?
Läste igenom alla Michael Connellys böcker när jag var tvungen att ligga och vila under hösten, så det är de som har fastnat.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Verkligen inget särskilt alls. Var så trött efter alla andras födelsedagar, och så medicinbiverkningarna. Firade den faktiskt aldrig alls, för första gången, och det är verkligen inte jag.

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Trött, yr och gravid.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Utvecklade ganska bra tålamod under de tidigare graviditeterna, och visste att det var sista gången jag inte fick göra någonting på ett halvår. Och så hade jag ju min ankomstgrupp, Facebook och FlickR, som jag satt en del med, när jag orkade.

Vem saknar du?
Flera.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Hade himla trevligt med de människor jag samarbetade med under läromedelsprojektet.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008:
Igen: att det man gör på jobbet inte koms ihåg av någon om hundra år, medan familjen är viktigast.

Lärde du dig något nytt under 2008?
Säkert något varje dag.

Inga kommentarer: