10 november 2008

Same old...

Har inte så mycket att skriva om, egentligen.
Barnen är sjuka, som vanligt, så vi försöker ha dem på maxdos av astmamedicinerna, med hjälp av dagispersonalen och det egna minnet.
Simskolan är kul, också för sonen, som inte riktigt vågar doppa huvudet under vattnet än. Men det går framåt för honom ändå! Kul att få gå i egen grupp, tror jag; han gör så mycket tillsammans med sin syster annars, och behöver träna på att fungera självständigt.

Själv så växer jag och växer jag. Ja, om magen då!

Blodtrycket kunde vara bättre, men jag har nu fått ännu en tablett, som jag också hade den första graviditeten, som funkar bra.
Har också, trots att traditionen påbjuder kolhydratladdning nu, gått ner i kolhydrater, och ökat med fett och protein, för att se om jag ta udden av sockerkänsligheten. Hade riktigt bra värde på både blodtryck och socker i veckan! Och har dessutom gått ner i vikt. Detta efter att ha lånat en bok från min mamma, skriven av "doktor Dahlqvist" i ämnet.

Hinner alldeles för lite i röjningen som ska resultera i varsitt rum åt barnen innan bebis, och orkar mest läsa och surfa lite. Får ju barnens hosta och feber också. Och sover fortfarande dåligt. Har nu fått sammandragningar "en masse" också, som lägger hinder i vägen. Plus att lilltjejen hatar när jag ligger på sidan... Kick, kick, buckel, bök. Säger hon.
Jag lägger in lite bilder på FlickR ibland, snackar på min gravidgrupp på Allt för föräldrar. Har tom. kommit iväg på fika där några gånger. Och med ett par andra kompisar, som har haft tid att träffa en långsam gravidosaurus.
Men försöker att inte stressa upp mig. Allt behöver kanske inte ordnas innan bebis kommer, hur infektionskänslig den än kan tänkas vara, om man vill ge sig ut på ärenden med den bland folk.

Inga kommentarer: