11 september 2007

Däckad

Är hemma själv med förkylning, feber och hela kitet. När man har barn med förkylningsastma, är det total lyx att vara sjukskriven hemma själv! Har ägnat mig åt studier av kudde och Stieg Larssons andra: "Flickan som lekte med elden".


Och OK, jag är däckad, vill bara läsa mer! :D
Tyvärr var det ju M som började läsa dem, så han vill ligga först.
Han är beordrad läsning med dubbel hastighet. ;)

Lyx, ja: Dottern låg och rullade sig i vår säng med våra kuddar och täcken vid läggdags, och undrade om hon var lyx nu? Nja... Jag förklarade ordet som något väldigt fint och kanske lite onödigt, men bra och trevligt. Japp, hon tyckte att hon hade det lyxigt, och undrade om jag hade tyckt att hon var lyx när hon föddes och jag fick se henne. Jag log och sa att barn brukar man inte tänka på som lyx, utan kanske snarare som "underbara" och "fantastiska" när man får dem. - Du är väl inte onödig heller? :) Och det höll hon ju med om. :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig riktigt snart men se till att få fatt i de där böckerna först ;-)

*kram*

~Zirie

Anonym sa...

Men så självklart!
Inte ett dugg onödiga är de :)

Anonym sa...

Halloj Ann! Hur är läget nu? Nu är du nog frisk och Larssons alla böcker är lästa, eller?
Jag försökte skriva kommentarer på din blogg i somras när jag bloggade(försökte blogga) på landet, men när jag skulle skicka så hade jag ingen mottagning och allt försvann.
Bara så du vet att jag var där och kollade.
Jag läste Larsson i somras, alla tre på raken, myspys var det! ha det bra.