06 juli 2007

Semestern har börjat!



Sista veckan på jobbet innan semestern var jag på jakt efter skor till brudnäbbarna ->


...och hittade samtidigt min nya favorit inom matlagning: en elgrill!
Fick definitivt nog av att grilla med kol, när vi råkade ut för en åskby med stormvindar här på verandan, som fick sonen att bli paniskt rädd för vind... :(
Så nu grillar jag brandsäkert och snabbt på altanbordet istället! :D


Vi tjuvstartade sommaren under värmeböljorna genom att sticka till mitt gamla barndomsställe Personnebadet efter jobbet/dagis, och eftersom dottern gått i simskola i vår, så ska vi försöka hålla henne igång så mycket som möjligt.

Det lär inte bli något problem - SOM hon tjatar om att få gå och bada! Helst i simhallen, i och för sig, som hon är van. Sonen gillar också vatten, men där är det fortfarande lite mer försiktiga takter. Han doppar inte huvudet eller så, men att plumsa runt i syrrans stora simfötter är ju kul... :D


Vi hoppas också på att fylla på i rabatten som vi skapade i höstas. Här är dotterns senaste bidrag till sitt hörn av trädgården - en ROSA pion, såklart! ;) Tyvärr vet jag inte vilken sort det är. Vi köpte den på Zetas, som hade tre likadana exemplar som alla blommade, men ingen hade lapp på sig. Inte heller visste den personal som var där just då. Vet nån, så berätta gärna!


Ska avsluta för idag med att erkänna att jag helst enkelt precis har tömt mobiltelefonen på bilder, och att jag hoppas kunna lägga upp lite bilder från midsommar, London och så vidare NÅN gång snart.
Så länge så kommer det här lite bilder från när vi var ner till stranden här nedanför, efter middagen ikväll. Kvällssol, och några dagiskompisar också som ramlade ner samtidigt - sommarlycka för små barn! Och bryningsstrosande föräldrar också, för den delen. Vi fick också konstaterat att crocskopior mycket riktigt flyter riktigt bra, som det sägs. :) Eftersom resten av familjen har dem, och det verkade otroligt mycket skönare att gå på stenbotten med dem, så ska jag nog också införskaffa ett par.


Inga kommentarer: